Associació de Veïnes i Veïns del barri del Torrent de la Guineu-Navas

Dia de reunions, dijous, 26 de juny de 2025

Audiència pública del districte de Sant Andreu

Farem preguntes i esperem respostes:

1. Espai Font de la Guineu: incompliment SAREB

Les veïnes del Torrent de la Guineu exposem que:

  • El desembre de 2007 ens arriba la notícia que l’espai que anys enrere havíem reivindicat i que, a mitjans dels anys 90 s’havia enjardinat i posat la Font de la Guineu, s’havia ofert per permuta a una agència immobiliària amb l’argument que era una zona urbanitzable però de propietat municipal, i l’espai va quedar tancat sense cap ús.
  • El 2009, les veïnes van emprendre unes accions reivindicatives, entre elles una demanda als jutjats que ens va ser favorable, per les quals es va reobrir parcialment el pas entre l’avinguda Meridiana i el carrer Palència.
  • Actualment, l’espai tancat solament ha servit puntualment per instal·lar-hi barracons usats pels operaris de les diferents obres que s’han executat i encara es fa servir com dipòsit d’elements constructius un ús que creiem que és del tot irregular. 

    Atès que, l’ús actual de l’espai no s’adequa al sòl urbanitzable i que al nostre barri no tenim cap oferta d’habitatge públic.  

DEMANEM 

  • Que es reverteixi la Permuta, ja que l’espai té tota l’aparença d’estar abandonat i l’ús que se’n fa no és l’establert en els termes de la permuta.
  • Que el consistori es faci càrrec de la construcció de l’edifici d’habitatges públics.
  • Que es tingui en compte les opinions de les veïnes en el projecte de l’edifici que s’hi ha de construir.
  • Que l’espai enjardinat i la Font de la Guineu, ara tancats i amb aspecte d’estar abandonats, entrin a formar part de la PEPI (Programa d’Espais de Proximitat i Interiors) promogut per l’actual consistori i que inclogui la preservació i restauració de la Font de la Guineu.
  • Que entri en vigor els acords del 6 de febrer i 19 de desembre de 1991 pels quals es denominava Rambleta de la Guineu el tram del carrer de Biscaia comprés entre l’avinguda Meridiana i els carrers de Palència i Bofarull.
  • Que es mantingui l’accés de pas amb tota l’amplada, des de l’Av. Meridiana a la Rambleta de la Guineu.
  • Que el projecte resultant inclogui un accés adaptat a l’entrada del Metro i que aquest accés serveixi per salvar el desnivell entre l’avinguda Meridiana i el carrer de Biscaia.

2. Equipament esportiu c/Espronceda: usos veïnals

QUEIXA I RECLAMACIÓ:

És absolutament imprescindible que, ja que es fa un equipament municipal al nostre barri, els veïns i veïnes del barri en puguin fer ús, de fet el nostre barri no disposa de cap equipament esportiu.

DEMANEM

  • Espai de les instal·lacions esportives que siguin per a ús dels veïns i veïnes perquè hi puguin practicar esports.
  • Incloure diferents tipus d’esport més majoritaris sense menysprear els altres que són d’un públic minoritari.
  • Ja que a la zona Mar del barri no hi ha cap equipament, es necessita una Sala Polivalent que pugui servir per a temes de Salut i Manteniment per a la Gent Gran, Xerrades, Tallers, cinefòrums, conferències, etc.

3. Projectes participatius (obertura i reforma patí INS Dolors Aleu): ni tòtem ni taula informativa

Des de l’AV volem saber la raó perquè no hi va haver cap tòtem informatiu davant de l’INS Dolors Aleu ni es va fer cap taula ni sessió informativa sobre aquest espai dins dels projectes participatius del barri.

4. Pl. Islàndia: canvi de lloc de la font i les glaceres + espais pels veïns i veïnes

Atès que el projecte inicial d’aquesta plaça ha quedat del tot desvirtuat i ha quedat fora de context:

  • La urbanització inicial conjunta amb el carrer Bofarull ha desaparegut.
  • La urbanització original de la plaça també ha estat momificada en diverses ocasions i gairebé ja no hi queda res de la inicial.
  • El guèiser brollador ha desaparegut i s’ha convertit en un petit brillador convencional, això quan funciona, ja que habitualment està espatllat.
  • L’aigua que baixava per les figures de les glaceres, també ha desaparegut i ara només hi ha coloms i defecacions de coloms amb tota la brutícia que comporta.

DEMANEM:

  • Traslladar la font ornamental i les glaceres de ferro a un altre indret més gran i espaiós, on pugui lluir en condicions.
  • Urbanitzar la plaça de manera que pugui ser de gaudi per al veïnatge, respectant i augmentant l’arbrat per tal que pugui ser un espai confortable i refugi de la calor. Us recordem la mancança d’espais oberts que pateix el nostre barri.
  • Que s’aprofiti l’actual instal·lació d’aigua per crear un espai evocatiu del pas del Rec Comtal, ja que passava exactament per aquest punt.

Trobada veïnal per parlar de la Torre del fang i el seu entorn

Hi tenim molt a dir. I ens fa patir molt que la vulguin oblidada i morta. No ho podem permetre.